5형식 to부정사를 목적격보어로 취하는 동사류 문제 및 정답를 찾으신다고요?
걱정 마세요.
미키박영어가 아주 좋은 자료를 제공해 드립니다.
영어 서술형과 수행평가에서 좋은 성적을 받고 싶은 학생들을 위한 필수 자료입니다.
영어를 배우는데 영어 말하기도 못하면??
아... 답 없죠?
그래서, 미키박영어가 5형식 to부정사를 목적격보어로 취하는 동사류 연습을 집중적으로 할 수 있는 자료를 제공해 드립니다.
이 자료를 시험 전까지 최소 5번 이상 연습하시면,
5형식 to부정사를 목적격보어로 취하는 동사류 에 대한 자신감 UP!
이에 대한 이론을 모르신다면?
잘 아셨죠?
그럼, 문제 출제 꿀팁을 알려드립니다.
목적어의 형태를 길게 쓰고 목적격 보어의 자리가 to 부정사인 것을 다른 형태(~ing / 동사원형 / 과거동사 등)로 출제한다.

예를 들면
The man told the boy sitting next to an old lady being quiet. (X)
-> The man told the boy sitting next to an old lady to be quiet. (O)
tell + 목적어 + to 부정사죠?
이렇게 to 부정사 자리의 형태를 확인하는 문제 유형입니다.
잘 아시겠죠?
그럼 시작해 보실까요?
Here we go!
5형식 to부정사를 목적격보어로 취하는 동사류 문제풀기
[1~20] 다음 중 어법상 틀린 곳을 찾아 올바르게 고치시오.
1
He advised the boy who was struggling with math studying harder.
→ He advised the boy who was struggling with math to study harder.
해설: advise는 목적격 보어로 to부정사를 요구하므로 studying은 잘못된 형태이다.
2
She asked the students sitting in the front row closing their books.
→ She asked the students sitting in the front row to close their books.
해설: ask 다음에 목적어와 to부정사가 와야 하며 closing은 현재분사로 잘못된 보어이다.
3
The principal ordered the kids playing loudly near the library being quiet.
→ The principal ordered the kids playing loudly near the library to be quiet.
해설: 목적격 보어로 being quiet이 아니라 to be quiet이 와야 한다.
4
I told my younger brother who always forgets his umbrella bringing it today.
→ I told my younger brother who always forgets his umbrella to bring it today.
해설: tell은 목적어 다음에 to부정사를 요구하며 bringing은 문법 오류이다.
5
We want every member of the team who has missed practice trying harder.
→ We want every member of the team who has missed practice to try harder.
해설: want + 목적어 + to부정사 구조가 필요하다.
6
The director instructed the actors who arrived late for rehearsal leaving immediately.
→ The director instructed the actors who arrived late for rehearsal to leave immediately.
해설: instruct 다음에는 to부정사가 와야 하며 leaving은 현재분사로 문법적 오류이다.
7
The mother asked the child who kept running around sitting still for a while.
→ The mother asked the child who kept running around to sit still for a while.
해설: sitting이 아닌 to sit이 맞는 보어 형태이다.
8
The coach wanted the player wearing jersey number ten focusing more during practice.
→ The coach wanted the player wearing jersey number ten to focus more during practice.
해설: 목적격 보어는 to부정사로 to focus가 와야 한다.
9
I persuaded the girl who seemed hesitant about joining joining the club.
→ I persuaded the girl who seemed hesitant about joining to join the club.
해설: persuade는 목적격 보어로 to부정사를 필요로 하며 동명사 반복은 부자연스럽고 문법 오류이다.
10
The manager told the employees in charge of the new project staying after work.
→ The manager told the employees in charge of the new project to stay after work.
해설: tell + 목적어 + to부정사 구조가 정석이며 staying은 문법상 틀린 형태이다.
11
I got the guy who borrowed my laptop last week returning it today.
→ I got the guy who borrowed my laptop last week to return it today.
해설: get 다음에는 목적어 + to부정사 구조가 필요하다.
12
They advised the tourists who had lost their way going back to the main square.
→ They advised the tourists who had lost their way to go back to the main square.
해설: advise는 to부정사를 목적격 보어로 취하며 going은 동명사로 부적절하다.
13
The professor encouraged the students worried about the final exam studying harder.
→ The professor encouraged the students worried about the final exam to study harder.
해설: encourage + 목적어 + to부정사 형태가 올바르며 studying은 틀린 표현이다.
14
She begged her parents who were about to leave the country staying one more day.
→ She begged her parents who were about to leave the country to stay one more day.
해설: 목적격 보어 자리에는 to stay가 와야 하며 staying은 문법적으로 잘못되었다.
15
We reminded the guests who arrived early not using the front entrance.
→ We reminded the guests who arrived early not to use the front entrance.
해설: 부정형 to부정사(not to use)가 목적격 보어로 쓰여야 한다.
16
He encouraged his friend who just failed the test trying again.
→ He encouraged his friend who just failed the test to try again.
해설: encourage 다음에는 to try가 와야 하며 trying은 부적절한 보어 형태이다.
17
I told the students who were confused by the problem asking the teacher for help.
→ I told the students who were confused by the problem to ask the teacher for help.
해설: ask 대신 to ask가 와야 문법적으로 맞다.
18
The trainer instructed the participant who missed the warm-up session jogging first.
→ The trainer instructed the participant who missed the warm-up session to jog first.
해설: instruct는 to부정사를 목적격 보어로 취하는 동사이며 jogging은 현재분사로 틀린 형태이다.
19
The counselor asked the patient who didn’t take medication being more responsible.
→ The counselor asked the patient who didn’t take medication to be more responsible.
해설: being이 아니라 to be가 맞는 형태이다.
20
The teacher warned the kids making noise during the test keeping silent.
→ The teacher warned the kids making noise during the test to keep silent.
해설: warn + 목적어 + to부정사 구조이며 keeping은 문법 오류이다.
지금까지 미키박영어의
5형식 to부정사를 목적격보어로 취하는 동사류 문제 및 정답자료였습니다.
이 외에도
유용한 영어자료 + 세상 유일한 모의고사 상세 해설 자료를 원하신다면
네이버 목동 미키박 영어 블로그를 활용하시고
목동 영어공부 미키박영어와 함께해요! : 네이버 블로그
목동 미키박영어와 함께해요! [현대파리지앙 409호] 목동영일고 3등급도 전교 1등!!목동진명여고6등급도 1등급으로!교육 및 협찬 문의 0 1 0 6 6 9 3 6 6 3 6 jiwookpark@naver.com
blog.naver.com
변형문제를 모두 모아놓은(전부 무료입니다)
티스토리 모의고사변형문제월드를 활용하시고
모의고사 변형문제월드
모의고사 변형문제월드에 오신 것을 환영합니다. 시험범위에 해당하는 모의고사의 변형문제와 정답을 모두 '무료'로 제공해드립니다. 많이 활용하셔서 여러분도 전교 1등의 꿈을 현실로 이루도
mickeypark999.tistory.com
유익한 영어 학습을 유튜브 영상으로 하고 싶으신 분들을 위한
유튜브 재미짐영어 미키박쌤이 있으니, 마음껏 활용하시면 됩니다.
재미짐영어 미키박쌤
This is what you've been looking for as fun, useful, English educational teaching skills. Don't hesitate us, or you will definitely miss a very good chance to learn. It will be one of your most exciting trips to enjoy learning!
www.youtube.com
감사합니다.
'고등영문법자료 > 문장의 형식' 카테고리의 다른 글
미키박영어 2형식동사 영작연습문제와 정답 (2) | 2024.12.24 |
---|---|
미키박영어 3형식동사 영작연습문제와 정답 (6) | 2024.12.19 |
미키박영어 - 중학영문법 문장의 형식 중 5형식 문제와 정답 (3) | 2024.12.18 |
보어 (3) | 2023.05.20 |