3등급도 전교 1등으로!!
(목동 영일고, 송도 박문여고)
안녕하세요 목동 미키박 쌤입니다.
오늘은 영어 II 지학사 민찬규 교과서 2과 본문 한줄 해석 및 어휘 정리 자료입니다.
시작해 보실까요?
When people are asked what they value most in their lives, their answers vary.
사람들이 자신이 인생에서 무엇을 가장 가치 있게 여기는지 질문 받을 때, 그들의 대답은 다양하다.
value | 가치 있게 여기다 | most | 가장 |
answer | 대답 | vary | 다양하다 |
Most say that leading a healthy life is high on their list of priorities.
대부분은 건강한 삶을 보내는 것이 우선순위 목록에 높이 자리하고 있다고 말한다.
most | 대부분, 대부분의 사람들 | lead a life | 삶을 보내다 |
high | 높은 | list | 목록 |
priority | 우선순위 |
Also, many say that having a job they love is of extreme importance.
또한 많은 사람들은 그들이 좋아하는 직업을 가지는 것이 아주 중요하다고 말한다.
also | 또한 | extreme | 극도의 |
of importance | 중요한 |
But what about making money? How important is it in your life?
하지만 돈을 버는 것은 어떤가? 돈을 버는 것이 여러분의 인생에서 얼마나 중요한가?
what about ~ing? | ~하는 것은 어떤가? | how | 얼마나, 어떻게, 방법 |
To properly answer this question, you may need to know the true meaning of money.
이 질문에 적절히 대답하기 위해, 여러분은 돈의 진정한 의미를 알 필요가 있을 것이다.
properly | 적절히 | question | 질문 |
need to V | ~해야 한다 | true | 진정한 |
meaning | 의미 |
The following three stories highlight various meanings of money.
다음 세 가지 이야기는 여러분에게 돈의 여러 의미를 밝혀준다.
the following | 다음의 | highlight | 밝혀주다 |
various | 여러 가지의 | meaning | 의미 |
Rai of Yap
Yap 섬의 Rai
The island of Yap, located in the Pacific Ocean between Guam and Palau, had been untouched by modern civilization until the 1800s.
괌과 팔라우 사이 태평양에 위치한 Yap 섬은 1800년대까지 현대 문명의 손길이 닿지 않았다.
island | 섬 | located in A | A에 위치한 |
between A and B | A와 B사이에 | untouched | 손길이 닿지 않은 |
modern | 현대의 | civilization | 문명 |
You may think that they shouldn't have had their own monetary system because they were not modernized.
여러분은 그들이 개화되지 않았기 때문에 그들 자신만의 화폐 제도를 가지고 있었을 리가 없다고 생각할 수 있다.
may | ~할지도 모른다 | own | 자신의 |
monetary | 화폐의 | system | 제도 |
modernize | 개화시키다, 현대화하다 |
However, the people of Yap had a very advanced and well-developed system of money.
그러나 Yap 섬의 사람들은 매우 진보적이고 잘 다듬어진 화폐 제도를 가지고 있었다.
however | 그러나 | advanced | 진보된 |
well-developed | 잘 다듬어진 |
They used rai—large, thick round stone wheels with a hole cut in the middle in which they could insert a pole to help transport them.
그들은 운반을 돕기 위해 막대를 끼울 수 있는 구멍을 가운데에 낸 크고 두껍고 둥근 돌 바퀴인 rai를 사용했다.
large | 큰 | thick | 두꺼운 |
wheel | 바퀴 | hole | 구멍 |
in the middle | 중간에 | insert | 끼우다, 삽입하다 |
pole | 막대 | transport | 운반하다 |
Some rai were very big and weighed about 7 tons!
몇몇 rai는 아주 컸고 약 7톤의 무게가 나갔다!
some | 몇몇의 | weigh | 무게가 나가다 |
about + 숫자 | 대략 |
These huge stones were not native to the island.
이 거대한 돌은 그 섬에서 나는 것이 아니었다.
huge | 거대한 | native | 원산지인 |
Instead, they were mined on the Palau Islands, 460 km away from Yap.
대신 그것들은 Yap 섬에서 460킬로미터 떨어진 팔라우 섬에서 채굴되었다.
instead | 대신에 | mine | 채굴하다 |
away | 멀리 |
Because Yap islanders used narrow boats, the stones often fell overboard and got lost in the sea.
Yap 섬사람들이 좁은 배를 사용했기 때문에 그 돌은 종종 배 밖으로 떨어졌고 바닷속에서 유실되었다.
islander | 섬사람 | narrow | 좁은 |
fall | 떨어지다 | overboard | 배 밖으로 |
get lost | 실종되다 |
What is interesting is that even when rai fell into the sea, people agreed that the incident didn't change either the value of the stone or its owner's ownership.
흥미로운 것은 rai가 바닷속으로 떨어졌을 때도 사람들이 그 사고가 그 돌의 가치나 그 주인의 소유권 중 하나라도 변화시키지 않는다는 데에 동의했다는 것이다.
agree | 동의하다 | change | 변화시키다, 바꾸다 |
either A or B | A혹은 B | value | 가치 |
ownership | 소유권 |
How this system could even work may seem really strange.
어떻게 이 제도가 잘 운용될 수 있는지 매우 이상하게 보일지 모른다.
seem | 보이다 | really | 정말 |
strange | 이상한 |
But in fact we have a very similar system today.
그러나 사실 우리는 오늘날 이것과 매우 유사한 제도를 가지고 있다.
in fact | 사실 | similar | 유사한, 비슷한 |
Our cash in the bank is just like the rai that lay underwater.
은행에 있는 우리의 현금은 바닷속에 놓여 있는 rai와 꼭 같은 것이다.
cash | 현금 | bank | 은행 |
just like A | A와 꼭 같은 | lie | 있다, 존재하다 |
underwater | 바닷속에, 수중에 |
Though we can't see cash in the bank, it works perfectly as money.
은행에 있는 현금은 우리 눈에 보이지 않을지라도 그것은 돈으로써 완벽하게 기능한다.
though | 비록 ~이지만 | perfectly | 완벽하게 |
as | ~로써 |
After all, our monetary system is based on credit, just like the rai of Yap.
결국 우리의 화폐 제도는 꼭 Yap 섬의 rai처럼 신용을 기반으로 한다.
after all | 결국 | be based on A | A를 기반으로 하다 |
Money That Saved a Town
마을을 구한 돈
save | 구하다 | town | 마을 |
In 1932, in the middle of the Great Depression, the town of Wörgl, Austria, was suffering from a 35% unemployment rate.
세계 대공황이 한창이던 1932년, 오스트리아의 도시 Wörgl은 35%의 실업률로 고통받고 있었다.
in the middle of A | A의 한가운데에, 한창인 | suffer from A | A로 고통받다 |
unemployment | 실업 | rate | 비율, 속도 |
The town's mayor had a long list of projects to do and only 40,000 Austrian shillings in the bank to pay for them.
그 도시의 시장은 해야 할 프로젝트의 긴 목록과 그것들에 지불할 겨우 4만 오스트리아 실링을 은행에 가지고 있었다.
mayor | 시장 | long | 긴 |
project | 프로젝트 | pay for A | A에게 지불하다 |
Thinking the depression was caused by lack of money circulation, he decided to issue 40,000 shillings worth of Freigeld, a regional currency. Then, the mayor began to use Freigeld to pay for his projects.
그는 경제 침체가 돈의 순환이 부족한 것에서 기인한다고 생각했기 때문에 4만 실링 어치의 지역 화폐인 Freigeld를 발행하기로 결정했다. 그러고 나서 시장은 그의 프로젝트에 대해 지불하기 위해 Freigeld를 사용하기 시작했다.
depression | 경기 침체 | cause | 일으키다 |
lack | 부족 | circulation | 순환 |
decide | 결정하다 | worth | 가치가 있는 |
regional | 지역의 | currency | 화폐 |
Freigeld, which means "free money," was different from normal money in that it depreciated monthly by 1% of its original value.
‘자유 화폐’라는 의미를 가진 Freigeld는 매달 그것의 원래 가치의 1퍼센트씩 평가 절하한다는 점에서 일반적인 돈과 달랐다.
free | 자유로운 | be different from A | A와 다르다 |
in that A | A라는 점에서 | depreciate | 평가절하하다 |
monthly | 매달 | original | 원래의 |
value | 가치 |
To maintain its original value, people had to buy a stamp that was worth the amount of devaluation and put it on their Freigeld.
그것의 원래 가치를 유지하기 위해, 사람들은 평가 절하된 만큼의 가치를 가진 우표를 사서 Freigeld에 붙여야 했다.
maintain | 유지하다 | had to V | ~해야만 했다 |
amount | 양 | devaluation | 평가절하 |
put | 붙이다 |
The purpose of this strange system was to accelerate the circulation of money, and it succeeded!
이 이상한 제도의 목적은 돈의 순환을 가속화시키는 것이었고, 그것은 성공했다!
purpose | 목적 | accelerate | 가속화하다 |
succeed | 성공하다 |
Everybody who was paid in Freigeld spent it as quickly as possible because keeping the currency, and not spending it, meant losing wealth.
Freigeld로 지불을 받은 모든 이들은 그 화폐를 보유하고 있는 것과 사용하지 않는 것이 부의 손실을 의미했기 때문에 가능한 한 빨리 그것을 소비했다.
pay | 지불하다 | quickly | 빠르게 |
as A as possible | 가능한 A하게 | lose | 잃다 |
wealth | 부, 재산 |
The average speed at which money circulated increased by fourteen times, which consequently revived the economy of the town.
돈이 순환하는 평균 속도는 14배 증가되었고, 그것은 결과적으로 마을의 경제를 되살렸다.
average | 평균의 | speed | 속도 |
increase | 증가되다 | time | 배(곱하기) |
consequently | 결과적으로 | revive | 되살리다 |
economy | 경제 |
In less than two years, Wörgl became the first town in Austria to reach full employment.
2년이 채 되지 않아 Wörgl은 완전 고용을 이룬 오스트리아의 첫 번째 도시가 되었다.
less than A | A미만 | become | 되다 |
reach | 도달하다 | full | 완전한 |
The experiment in the small town of Wörgl might suggest that money, as the medium of exchange, should be circulated appropriately, and that its smooth flow helps to vitalize the economy.
작은 도시 Wörgl에서의 실험은 교환 수단으로써 돈이 적절히 순환되어야 한다는 것과 그것의 원활한 흐름이 경제를 활성화하는 데 도움이 된다는 것을 시사할 수 있다.
experiment | 실험 | might | 할 지도 모른다 |
medium | 수단 | exchange | 교환 |
appropriately | 적절히 | smooth | 원활한, 부드러운 |
flow | 흐름 | vitalize | 활성화하다 |
The Power of $25
25달러의 힘
If someone asked you whether 25 dollars was a little or a lot of money, what would you say?
누군가가 여러분에게 25달러가 적은 돈인지 큰돈인지 묻는다면 무엇이라고 말하겠는가?
someone | 누군가 | whether | ~인지 |
little | 적은 | a lot of | 많은 |
To answer this question, imagine what you could do with 25 dollars. For example, you and your friends could watch a movie.
이 질문에 답하기 위해 여러분이 25달러를 가지고 무엇을 할 수 있는지 상상해 보자. 예를 들어, 여러분과 여러분의 친구들은 영화를 한 편 볼 수 있다.
answer | 답하다, 대답하다 | question | 질문 |
imagine | 상상하다 | for example | 예를 들어 |
However, do you know that the same amount of money that you spend on simple entertainment could be used completely differently for people on the other side of the planet?
그러나 여러분이 단순한 여가를 위해 사용하는 같은 액수의 돈이 지구 반대편에 사는 사람들에게는 완전히 다르게 쓰일 수 있다는 것을 알고 있는가?
however | 그러나 | the same | 똑같은 |
simple | 단순한, 간단한 | entertainment | 여가, 오락 |
completely | 완전히 | differently | 다르게 |
the other side | 반대편 | planet | 지구, 행성 |
After retiring from the police force, Steve and Anna Tolan moved to Zambia and set up a charitable organization that provides conservation education programs for children.
Steve Tolan과 Anna Tolan 부부는 경찰직에서 은퇴한 후 잠비아로 이주했고 어린이들에게 자연보호 교육 프로그램을 제공하는 자선 단체를 설립했다.
retire | 은퇴하다 | police force | 경찰직 |
move | 이주하다, 이사가다 | set up | 설립하다, 세우다 |
charitable organization | 자선 단체 | provide | 제공하다 |
conservation | 보존 | education | 교육 |
Since it is a nonprofit organization, they rely on financial donations to keep the organization running.
이 단체는 비영리기관이기 때문에 그들은 단체를 계속 운영하기 위해 재정적 후원에 의존한다.
since | ~때문에 | nonprofit | 비영리의 |
rely on A | A에 의존하다 | keep | 계속하다 |
run | 운영되다 | financial | 재정적인 |
donation | 후원, 기부 |
With 25 dollars, the Tolans could pay for one of the following:
25달러로 Tolan 부부는 다음 중 한 항목을 지불할 수 있다.
• a full school uniform for a student
• 학생 한 명의 교복 한 세트
school uniform | 교복 |
• two 25 kilogram bags of corn (the staple food), which is enough to feed a family of six for a month
• 6명의 가족이 한 달 동안 먹기에 충분한 25 킬로그램짜리 옥수수 (주식) 두 포대
staple | 주식 | enough | 충분한 |
feed 먹이다 |
• two good quality blankets (most children in Zambia don't have one)
• 품질 좋은 담요 두 장 (잠비아의 어린이 대부분이 한 장도 가지지 못한)
quality | 품질 좋은 | blanket | 담요 |
• four mosquito nets to help prevent malaria
• 말라리아를 예방하는 데 도움을 줄 모기장 네 개
mosquito | 모기 | net | 장, 그물 |
prevent | 막다, 예방하다 | malaria | 말라리아 |
Isn't that amazing? That's possible because the value of money is relative, just as Gulliver is little in the land of giants and huge in the land of tiny people.
놀랍지 않은가? 그것은 걸리버가 대인국에서는 작고 소인국에서는 거대한 것처럼 돈의 가치가 상대적이기 때문에 가능하다.
amazing | 놀라운 | possible | 가능한 |
relative | 상대적인 | just as | ~처럼 |
giant | 거인 | tiny | 아주 작은 |
The same amount of money may have different meanings to different people.
같은 액수의 돈이 다른 사람들에게 다른 의미를 가질 수 있다.
the same | 같은 |
Therefore, take some time and think about how to spend your money more meaningfully.
그러므로 시간을 가지고 여러분의 돈을 더 의미 있게 쓰는 방법에 대해 생각해 보아라.
therefore | 그러므로 | take time | 시간을 갖다, 내다 |
meaningfully | 의미 있게 |
여기까지입니다.
이제, 영어 II 지학사(민찬규 외) 2과 본문을 잘 익히셨죠?
그럼, 이제 어휘 테스트 해 볼까요??
value | most | ||
answer | vary |
most | lead a life | ||
high | list | ||
priority |
also | extreme | ||
of importance |
what about ~ing? | how |
properly | question | ||
need to V | true | ||
meaning |
the following | highlight | ||
various | meaning |
island | located in A | ||
between A and B | untouched | ||
modern | civilization |
may | own | ||
monetary | system | ||
modernize |
however | advanced | ||
well-developed |
large | thick | ||
wheel | hole | ||
in the middle | insert | ||
pole | transport |
some | weigh | ||
about + 숫자 |
huge | native |
instead | mine | ||
away |
islander | narrow | ||
fall | overboard | ||
get lost |
agree | change | ||
either A or B | value | ||
ownership |
seem | really | ||
strange |
in fact | similar |
cash | bank | ||
just like A | lie | ||
underwater |
though | perfectly | ||
as |
after all | be based on A |
save | town |
in the middle of A | suffer from A | ||
unemployment | rate |
mayor | long | ||
project | pay for A |
depression | cause | ||
lack | circulation | ||
decide | worth | ||
regional | currency |
free | be different from A | ||
in that A | depreciate | ||
monthly | original | ||
value |
maintain | had to V | ||
amount | devaluation | ||
put |
purpose | accelerate | ||
succeed |
pay | quickly | ||
as A as possible | lose | ||
wealth |
average | speed | ||
increase | time | ||
consequently | revive | ||
economy |
less than A | become | ||
reach | full |
experiment | might | ||
medium | exchange | ||
appropriately | smooth | ||
flow | vitalize |
someone | whether | ||
little | a lot of |
answer | question | ||
imagine | for example |
however | the same | ||
simple | entertainment | ||
completely | differently | ||
the other side | planet |
retire | police force | ||
move | set up | ||
charitable organization | provide | ||
conservation | education |
since | nonprofit | ||
rely on A | keep | ||
run | financial | ||
donation |
school uniform |
staple | enough | ||
feed |
quality | blanket |
mosquito | net | ||
prevent | malaria |
amazing | possible | ||
relative | just as | ||
giant | tiny |
the same |
therefore | take time | ||
meaningfully |
여기까지입니다.
영어 II 지학사(민찬규 외) 2과 본문의 어휘까지도 익혔습니다!!!
잘 하셨구요,
제가 정성을 엄청 들여서 제작했으니(손가락이 ....)
여러분께 분명히 도움이 되었을겁니다.
지금까지 목동 미키박쌤이었습니다.
감사합니다.